Vitamina D intareste oasele si reduce depresia

vitamina-DVitamina D intareste oasele si reduce depresia

20 de minute de stat, zilnic, la soare ajuta substantele din corpul tau sa produca toata vitamina D de care ai nevoie. Ce faci insa când acest lucru nu este posibil?
Problema cu vitamina D ar fi aceea ca nu este de gasit in foarte multe alimente, astfel ca suntem nevoiti sa apelam la suplimentele alimentare. Daca am putea sta la soare timp de 20 de minute in fiecare zi am putea primi de la corpul nostru suficienta vitamina D, apreciaza dr. Stephen Honig, MD, directorul unui centru pentru tratarea osteoporozei.
Ce putem face insa daca aceasta expunere la soare nu este posibila? inainte de a apela la suplimentele alimentare ar fi bine sa vedem care sunt acele alimente pe care ne putem baza pentru a avea oase tari si buna dispozitie. Pestele gras precum somonul, codul sau tonul este cea mai buna sursa de vitamina D.

 

100 de grame de peste asigura aproape 10 micrograme de vitamina, adica aproape toata doza zilnica de care avem nevoie. Ouale sunt si ele bogate in vitamina D, in special galbenusul. Laptele de vaca – un pahar pe zi – este de asemenea o solutie de a introduce vitamina D in corp, mai ales cel fortificat, la fel si laptele de soia si cel de orez. Multe sortimente de sucuri de portocale contin suplimentar si vitamina D astfel ca si acestea pot fi o varianta atunci când cerul e acoperit de nori perioade lungi de timp.