Tu cum stai cu plamanii, fa un test

Tu cum stai cu plamanii, fa un test

Un test, conceput de specialisti, îti poate oferi o viziune mult mai relaxata asupra starii de sanatate!
Îti aratam cum functioneaza acest test simplu si practic, care va monitoriza starea sistemului tau respirator!
Inspira, expira: de cate ori nu ai auzit acest îndemn? În toiul unei ore de aerobic, în timpul terapiilor de relaxare sau în momentele de stres acut, o gura de aer proaspat pare sa fie solutia la oricare dintre problemele noastre. si, daca luam în considerare faptul ca putem supravietui saptamani fara mancare si cateva zile fara apa, dar nu prea mult fara aer, începem sa acordam o importanta mai mare bietilor nostri plamani.

Testul pe care ti-l recomandam azi e extrem de simplu si nu necesita decat un chibrit (sau a unei cutii, daca ai nevoie de mai multe încercari pentru a aprinde chibritul – noi stim ca am trecut adesea prin aceasta situatie).

Da foc unui chibrit, prinde-l între degete si întinde mana în fata ta. Inspira adanc si apoi expira pe gura, calm si profund. Repeta, cu aceeasi determinare. Scopul tau este sa stingi flacara chibritului. Daca ai reusit din prima performanta, te felicitam, ai niste plamani de nota 10. Dimpotriva, daca ai avut nevoie de mai multe încercari sau a fost chiar necesar sa stingi de aproape chibritul pentru ca îti ardea degetele, aparatul tau respirator da semne ca se afla în pericol.

Fumatul, sedentarismul, infectiile prezente în organism sau mostenirea genetica pot fi responsabile pentru afectiunile plamanilor, dar ceea ce conteaza este ca trebuie sa intervii cat mai repede cu putinta!

 

Cum sa îti îmbunatatesti sanatatea plamanilor

 

Daca ai probleme cu respiratia, nu ai trecut nici testul plamanilor sanatosi, simti ca te sufoci adesea, iar tusea a devenit un fenomen frecvent, un control medical ar trebui sa se afle pe lista ta de urgente. Auxiliar prescriptiei medicale, iata cateva gesturi care îti pot readuce starea de bine a plamanilor!

 

Renunta la fumat! Speram sa nu te încadrezi printre persoanele care au nevoie sa citeasca acest sfat, dar, în anul de gratie 2017, ar trebui sa fii constienta ca tigarile nu te fac sa fii cool, nu îti aduc o inteligenta demna de protagonistii din Mad Men si nici nu îti mentin silueta supla, ci te apropie de afectiuni precum cancerul si problemele respiratorii acute, printre altele. Fumatul contribuie la depunerea de gudron ce va obstructiona activitatea plamanilor, dar si absorbtia de chimicale, precum monoxidul de carbon, extrem de daunatoare si tie, si celorlalti. E obiceiul la care trebuie sa renunti acum!

 

Exercitiile de respiratie, un adevarat miracol. Nu sunt doar o tehnica de relaxare sau baza yoga si meditatiei, exercitiile de respiratie îmbunatatesc si activitatea plamanilor. Ne-am obisnuit atat de mult sa respiram superficial, încat a devenit o a doua noastra natura. Curata-ti plamanii inspirand si expirand puternic, sanatos, si bucura-te de senzatia de relaxare a întregului organism.

 

Evita pe cat poti poluarea! stim ca este imposibil sa îti parasesti orasul si sa te refugiezi în creierii proaspeti ai muntilor, dar poti lua masuri pentru a evita poluarea chiar si în metropola aglomerata în care îti duci viata. Curata cat mai des saltelele si carpetele, aeriseste frecvent, sterge praful cel putin o data pe saptamana. Înlocuieste spray-urile de camera din comert cu alternative naturale, pe cat posibil (ai nevoie doar de uleiuri esentiale, apa si un recipient). Daca ai ocazia, investeste într-un sistem de purificare a aerului, si vei vedea ca plamanii tai îti vor multumi pentru grija.

 

Consuma alimente care curata plamanii. În ultima perioada am învatat sa apreciem puterea unui detox ca la carte, dar nu doar ficatul sau pielea noastra au de beneficiat de pe urma sa. Include în alimentatie plantele care curata plamanii (oregano, coaja de portocala, eucalipt, menta) si alimentele prietene la catarama cu ei (piperul cayenne si fisticul sunt doar cateva dintre ele). Asa arata reteta unor plamani de nota 10!