Solutii naturale care reduc durerile de cap

migrenaMigrena este o suferință cronică caracterizată prin dureri de cap moderat-severe, recurente. Poate să apară o dată sau de două ori pe an sau de mai multe ori pe lună. Înainte de a da buzna în dulapul cu medicamente, iată câteva soluții naturale care reduc durerile de cap!

Migrena este cea mai frecventă cauză pentru durerile severe de cap – aproximativ 20% dintre femei și 6% dintre bărbați sunt afectați. Acestea sunt asociate de regulă cu alte simptome (greață, vărsături, sensibilitate la lumină sau la zgomot). În general sunt agravate de activitatea fizică sau determină evitarea activității fizice.

Cuburi de gheață

Încă de la primele semne ale apariției migrenei, împăturește câteva cuburi de gheață într-un tifon și masează ușor capul în zona cefei.

Evită alimentele bogate în tirozină

Evită carnea afumată, uscată sau sărată precum salamul, crenvurștii și cârnații, brânzeturile fermentate, nucile, ciocolata sau vinul roșu.

Infuzie de mușețel

Mușețelul reduce intensitatea și frecvența durerilor de cap. Bea în fiecare dimineață o cană de ceai de mușețel pe stomacul gol. Efectul benefic al mușețelului se instalează după câteva luni, însă este de durată.

Vitamina B2

Riboflavina sau vitamina B2 reduce frecvența durerilor de cap. Doza zilnică recomandată este de 40 miligrame. Ea mai poate fi asimilată din alimente precum carne de pui, vită, porc (în special în ficat), produse lactate, somon, ton, fructe de mare, ouă.

Uleiul de in

Bogat în acizi grași esențiali, uleiul de in ajută organismul să limiteze producția de prostaglandină. Consumă în fiecare zi una sau două linguri de ulei de semințe de in diluat în apă sau adaugă-l în salate.

Magneziu

Magneziul și calciul au, de asemenea, acțiune preventivă împotriva migrenelor. 200 mg de substanță pe zi au dus la o diminuare puternică a durerilor migrenoase, precum și calciul (circa 500 mg pe zi). Poți obține doza de magneziu de care are nevoie organismul și dacă incluzi în dietă următoarele alimente: legume cu frunze verzi, nuci și semințe, pește gras, soia, avocado, banane.

Ghimbir

La primele semne ale apariției migrenei, consumă o jumătate de linguriță de ghimbir ras sau mestecă 1 cm de rădăcină. Este demonstrat faptul că ghimbirul contribuie la prevenirea migrenelor, prin blocarea prostaglandinelor.