Renunta acum la fumat pana nu e prea tarziu

Renunta acum la fumat pana nu e prea tarziu

Ești fumător și ai vrea să renunți la această plăcere vinovată și nu știi cum? Iată care sunt pașii ce trebuie urmați!

Când vrei să iei o decizie dar nu știi dacă este corectă sau nu alege să faci o listă cu argumente pro și contra și apoi trage linie. Fie că este din cauza banilor, a mirosului ce se imprimă în haine sau în păr, fie pentru că vrei să te bucuri de o viață sănătoasă, oricare din aceste motive are nevoie de câțiva pași pentru a reuși.

Stabilește o dată anume

Cel mai bine ar fi dacă ți-a trecut această ideea prin cap să te oprești în momentul următor și să nu mai fumezi. Dacă nu ești totuși convins mai uită-te odată pe lista ta la argumente atât la cele pro cât și la cele contra.

Poți să alegi o zi din calendarul tău de pe perete și să o definești ca ziua încetării precum găsești în orice fel de contract. Ține lista de argumente lângă tine și citește-o cât de des poți, o să observi la un moment dat că zilnic îți vor apărea mai multe motive cu privire la ideea ta.

Ai grijă la cumpărături

Dacă până acum obișnuiai să cumperi câte un cartuș de țigări când mergeai la cumpărturi, alege de data asta să te limitezi la un singur pachet. Nu lua pachetul cu tine dacă ieși în oraș, asigură-te că poți să fumezi acel pachet în cât mai multe zile, în felul acesta vei rări numărul tigărilor zilnic.

Ce zici de un abonament la sală?

Fumatul cu sportul nu face casă bună. Dacă te hotărăști să îți faci un abonament primul antrenament acrdio ți se va părea cumplit de greu deoarece nu vei avea rezistența necesară iar vasele de sânge fiind afectate de anii de fumat din spate vor îngreuna circulația sangvină astfel vei obosi mai repede. NU  te da bătut, ține-te de abonament până la final, nu fuma înainte de antrenament, după nu vei simți nevoia de țigară din contră vei avea mai multă energie și bună dispoziție și chiar vei dormi mai bine. Asigură-te în schimb că bei suficientă apă.

Înlocuiește țigara cu altă plăcere

Fie că este vorba de a savura un ceai sau un joc, o plimbare prin parc alături de animalul de companie, bea un pahar cu apă cu ghimbir, mestecă o gumă sau alege să faci câteva exerciții de respirație.

Dacă ești acasă dă drumul la muzica ta preferată și fă câteva exerciții de stretching, pillates sau felul preferat de mâncare.

Încearcă să amâni cât mai mult posibil momentul aprinderii unei noi țigări.

Potrivit site-ului rd.com în zilele în care ești cu adevărat fericit nu vei simți nevoia de a-ți aprinde o țigară. Concentrează-te pe celelalte plăceri ale vieții tale.

Data din calendar

Dacă ai ajuns la data stabilită inițial aruncă tot din casă ce are legătură cu fumatul, chibrite, scrumieră, pachete ascunse de țigări. Ia o cutie goală și pune-o la vedere, de fiecare dată când vrei să te duci să cumperi un nou pachet pune banii de țigări în cutia respectivă. Vei observa că într-un timp foarte scurt vei avea resursele necesare pentru vacanța atât de mult amânată sau pentru perechea de pantofi după care tânjești.

Renunță la cofeină

Cel puțin 2 luni după ce ai renunțat la țigări alege să consumi cafea fără cofeină, aceasta poate fi responsabilă de starea de nervozitate din organism care te va face să te reapuci de fumat.

Alege să consumi semințe sau un fruct când simți nevoia de tutun. Pregătește un ceai și savurează-l încet această acțiune va fi ărecum un burete în creierul tău și vei uita de țigară.

Evită cel puțin la început să mergi în spațiile în care se fumează, alege plimbarea în schimb. În loc să ieși în pauză la servici la țigară alege să îți ții ochii închiși câteva minute să se odihnească mai ales dacă lucrezi mult la calculator sau  să faci o mică plimbare să te dezmorțești.

Dacă faci parte din persoanele recidivate nu te panica, încearcă până ajungi la rezultatul scontat. Este greu dar nu imposibil. Bucură-te de sănătatea ta făcând mișcare!