Proteinele ajuta la cresterea muschilor? Cum ne ajuta proteinele sa slabim

Proteinele ajuta la cresterea muschilor? Cum ne ajuta proteinele sa slabim

Multi ajung sa urmeze diete asemanatoare postului negru. Dar, de cele mai multe ori, rezultatele in procesul de slabire sunt obtinute de cei care urmeaza rute total opuse. Una dintre aceste rute este slabirea, nu prin restrictionarea de la mancare, ci prin consumul ridicat de proteine. Studiile au dovedit ca dietele bazate pe proteine te ajuta sa slabesti mai eficient.

1. Proteinele ajuta la cresterea muschilor

Ok, ce treaba au muschii cu slabitul? Raspunsul meu este ca au sunt strans legate una de alta. De exemplu, atunci cand consumam mai multe proteine, ajutam corpul sa creasca in masa musculara. Iar, un corp cu mai multa masa musculara, pentru a functiona, va consuma si arde mai multe calorii. Astfel, in timp, pe langa cresterea masei musculare, ce te face sa fii mai sanatos si sa arati mai bine, vei arde si mai multe calorii, astfel, vei arde depozitele de grasimi acumulate anterior.

2. Proteinele reduc senzatia de foame

Un beneficiu mascat al unei diete bogate in proteine, este reducerea senzatiei de foame. Acest lucru se realizeaza datorita caracteristicii proteinelor de a mentine senzatia de satietate pentru mai mul timp. Acesta este un aspect atat fizic cat si psihologic prin care poti slabi. Pentru ca, daca nu-ti este foame, nu mananci. Nu mananci, nu te ingrasi.

3. Proteine cresc viteza metabolismului

Proteinele se digera intr-un timp mai indelungat. De aici si senzatia de satietate pentru mai mult timp. Dar acest timp de digestie mai indelungat consuma si mai multe calorii. Astfel, mancand alimente bogate in proteine, poti consuma cu pana la 20% mai multe calorii in procesul de digerare. Mai in gluma, mai in serios, cu ajutorul proteinelor, poti sa slabesti mancand.

Cate proteine trebuie sa consumi zilnic

Nu exista o cantitate fixa si recomandata de proteine pe care trebuie sa o consumi zilnic.

Depinde de greutatea ta si de efortul fizic depus. Dar de obicei, se recomanda consumul a aproximativ 1- 2 grame de proteine pentru fiecare kg al corpului tau.

De exemplu, pentru o femeie cu greutatea de 65 de kilograme, ce exerseaza saptamanal, se recomanda consumul a 130 de grame de proteine. Iar pentru o persoana cu aceeasi greutate, dar care nu practica inca sport, consumul recomandat este mai aproape de 1 gram de proteina consumata per kilogram, adica aproximativ 65 – 80grame. Dupa cum am spus, nu exista o cantitate ideala. Depinde de fiecare persoana in parte.

Alimente bogate in proteine

Pentru o dieta bogata in proteine, poti consuma urmatoarele alimente. Lista nu se sfarseste aici. Mai sunt alte alimente bogate in proteine, ce te pot ajuta sa slabesti prin consumarea lor.

1. OUA – 1 ou mare de 40-50 grame contine 6 grame de proteine.

2. CARNE ROSIE (VITA) – 21-25 g proteine / 100 g. Depinde de tipul de taietura.

3. PESTE SI FRUCTE DE MARE (SOMON – 18-20g / 100g)

4. PUI – 24 -26g / 100g

Lista alimentelor bogate in proteine este foarte lunga. De asemenea, poti gasi alimente bogate in proteine, atat de origine vegeta cat si animala. Informatiile nutritive ne sunt la indemana acum, oriunde si oricand. Tot ce trebuie sa faci este sa te decizi asupra ceea ce vrei sa faci.