Previne constipatia si tulburari ale sistemului digestiv cu o caisa

Previne constipatia si tulburari ale sistemului digestiv cu o caisa

Caisele sunt fructe mici, dar ele conțin surse importante de substanțe nutritive. Așadar, nu lăsa dimensiunea lor să te păcălească. Bucură-te de gustul acestor fructe de vară și organismul te va răsplăti printr-o sănătate de fier.

Caisele sunt surse bogate de antioxidanți

Avem nevoie de antioxidanți pentru a ne proteja organismul de daunele provocate de radicalii liberi. Experții în sănătate consideră că radicalii liberi sunt cei care provoacă cancerul, bolile de inimă și alte afecțiuni. În acest caz, cele mai bune sunt caisele foarte coapte.
Previn cancerul de colon

Potrivit mai multor studii, caisele previn cancerul de colon pentru că substanțele nutritive care se găsesc în fructe ajută la autodistrugerea celulelor maligne.
Protejează vederea mai bine decât morcovul

Caisele ajută globul ocular să se mențină sănătos. Aceste fructe de vară sunt sursă bogată de carotenoide (vitamina A) și alte substanțe nutritive care protejează ochii de daune. Potrivit unui studiu, oamenii care au mâncat zilnic câte 3 caise proaspete, au redus riscul afecțiunii oculare – degenerescența maculară – care poate apărea odată cu înaintarea în vârstă.
Previne constipația și alte tulburări ale sistemului digestiv

Caisele conțin o cantitate mare de fibre, fie că sunt proaspete sau uscate. Două caise proaspete au 10% din cantitatea zilnică de fibră necesară și două uscate 12%.
Previn afecțiunile cardiovasculare

Caisele sunt bogate în antioxidanți, inclusiv antioxidanți polifenolici precum flavonoidele. S-a constatat că, atunci când dieta este pe bază de flavonoide și alte tipuri de polifenoli, există o scădere a riscului de afecțiuni cardiovasculare.
Informații nutritive

– o ceașcă de caise proaspete are aproximativ 74 de calorii.

– 100 grame de caise uscate oferă o cantitate mare de betacaroten, care furnizează 20% din necesarul zilnic de vitamina A. Dar nu uita că aceste fructe au peste 40% zahăr.

– caisele sunt sursă importantă de vitaminele A și C, potasiu și fibre dietetice.