Potasiul este esential pentru functiile inimii si muschilor

inimaPotasiul este un element esential pentru functiile inimii si muschilor. Daca nu-l consumi in cantitati suficiente (4,500 mg/zi), risti sa suferi de oboseala, crampe musculare, palpitatii si ameteli.

 

Potasiul este un mineral cu rol fundamental pentru organism, deoarece intervine in toate procesele metabolice si ajuta la buna functionare a muschiului cardiac, precum si a creierului. Potasiul sporeste diureza si ajuta la eliminarea sodiului, care este frecvent in exces in corp, asigurandu-se astfel o eliminare eficienta a toxinelor si o activitate normala a glandelor suprarenale.

 

Principalele simptome care anunta o carenta de magneziu sunt:

 

– oboseala persistenta

 

– slabiciune musculara

 

– retineri de apa in tesuturi

 

– sete continua

 

– constipatie

 

– hipotensiune arteriala

 

– dereglari ale functiei renale.

 

Doza zilnica recomandata de potasiu este de 400mg/zi pentru copii intre 0-6 luni, 700mg pentru copii intre 7-12 luni, 3.000 mg pentru copii intre 1-3 ani, 3.800 pentru copii intre 4-8 ani, 4.500 mg intre 9-13 ani, ‚4.500 pentru adolescenti intre 14-18 ani, adulti si femei insarcinate si 5.100 mg pentru femeile aflate in perioada de alaptare, potrivit doctorulzilei.ro.
Din ce alimente iei potasiu:

 

Fasolea alba

 

Fie ca o folosesti in ciorba, fie ca o servesti ca garnitura, fasolea este plina de potasiu (500mg la 100g).

 

Cartofii dulci

 

Sunt deliciosi, plini de vitamine si de potasiu (un cartof dulce de marime medie are 542 mg, adica 21% din necesarul zilnic de potasiu). Continutul ridicat de beta-caroten este un alt avantaj pentru care este indicat sa mananci cartofi dulci.

 

Avocado

 

Un fruct contine 487 mg de potasiu, multe fibre si grasimi sanatoase.

 

Iaurtul

 

Daca vrei o gustare sanatoasa, un iaurt este cea mai buna alegere. Pe langa beneficiile cu care ne-a cucerit deja, iaurtul contine si foarte mult potasiu (579mg la 250g).

 

Spanacul

 

Fie ca il pui in salate, in burgeri sau in smoothie-uri, spanacul este un aliment pe care trebui sa-l consumi. Are un total de 839 mg de potasiu la 225g.