Perele previn cancerul si mentin sanatatea ochilor

pere45Aromate şi zemoase, perele au o mulţime de beneficii pentru sănătate. În plin sezon, este bine să profităm de aceste fructe minune, adevărate depozite de vitamine şi săruri minerale.

Perele conţin 80% apă, în rest fibre, vitamina C, vitamina A, vitamina E, vitamine din complexul B, acid folic, enzime, antioxidanţi şi minerale. Este recomandat să nu curăţaţi perele de coajă, întrucât aceasta conţine jumătate din cantitatea totală de fibre a fructului, antioxidanţi şi substanţe anticancerigene, precum acidul cinamic. Uitaţi de ce este bine să includeţi perele în dietă.

  1. Menţin sănătatea ochilor. Consumate frecvent, perele reduc riscul de apariţie a degenerescenţei maculare, cauza principală în pierderea vederii.
  2. Previn cancerul. Perele conţin acid hidroxicinamic, care protejează împotriva cancerului de stomac şi pulmonar.
  3. Scad şansele de apariţie a diabetului. Flavonoidele şi antocianinele din compoziţia lor au rolul de a regla nivelul de glucoză din organism. Graţie fibrelor solubile şi insolubile, scad riscul de apariţie a diabetului de tip II.
  4. Previn osteoporoza. Nutriţioniştii le recomandă pentru protejarea oaselor, pentru că ajută organismul să absoarbă calciul din alimente.
  5. Ajută la menţinerea greutăţii. Datorită conţinutului mic de calorii, sunt un desert ideal pentru persoanele supraponderale şi un ajutor pentru cele care sunt la dietă.
  6. Combat răceala şi gripa. Pentru că au în compoziţia lor vitamina C, sunt ideale pentru a alunga răceala şi gripa. De asemenea, acţionează benefic asupra plămânilor, care produc energia necesară pentru a lupta cu agenţii patogeni.
  7. Stimulează digestia. Având un indice glicemic redus, sucul de pere e ideal pentru reglarea tranzitului intestinal.
  8. Combat stresul. Sucul natural de pere creează o stare de calm şi de relaxare, dar menţine şi tonusul cerebral.
  9. Combat ridurile. Vitamina C elimină efectul negativ al radicalilor liberi, care provoacă îmbătrânirea pielii.