Gustari delicioase si sanatoase pentru copii

gustari_copiiNumai cine nu este parinte nu stie cat de dificil poate fi conceperea unui meniu pentru un copil. Sunt mofturosi, capriciosi, azi mananca tot ce le-ai propus, maine vor vrea doar lapte sau numai paine, un aliment consumat ieri cu placere poate fi respins cu vehementa maine, dar in ciuda acestor mici neplaceri, datoria parintilor este sa le ofere alimente sanatoase, cat mai variate.

Putini copiii, mai ales cand sunt foarte mici, au o dieta bazata pe trei mese si doua gustari. Ei mai degraba consuma gustari dese, iar studiile au aratat ca o treime din aportul caloric zilnic provine tocmai din aceste mese frugale. De aceea este important sa le oferi micutilor gustari cat mai sanatoase. Iata cateva idei de gustari delicioase si sanatoase pentru copii:

1. Branzeturi in forme inedite
Uita de branza topita! Este un amestec de resturi si subtante pe care sigur nu vrei sa le aduci in organismului copilului tau. Alege branza de capra sau oaie, pe care sa o tai apoi in forma unor animale, a unor stelute sau orice altceva. Daca ai figurine speciale, poti folosi si branza dulce, decorata cu felii de castravete, rosii, ardei sau chiar fructe goji.

De asemenea, pentru pachetelul de scoala, ingenioase sunt si frigaruile din bucati de legume proaspete, asociate cu figurine din branza.

2. Dulciuri facute in casa
Decat sa ii dai copilului tau o prajiturica gata ambalata, plina de zahar si E-uri, e mai intelept sa pregatesti o prajitura de casa o data sau de doua ori pe saptamana, din care sa ii dai 2-3 felii/bucati pe zi. Pe lista alegerilor inspirate trecem checul, negresele, briosele pentru ca poti controla cantitatea de zahar.

3. Cereale integrale
Cerealele integrale sunt unele dintre cele mai sanatoase gustari, si asta nu doar pentru copii: au vitamine, calciu, fibre etc. Asadar, un castron sau o caserola cu cereale inmuiate in apa sau servite cu miere si nuci poate fi varianta cea mai buna.

Evita sa le asociezi cu lapte sau fructe proaspete, intrucat timpul de digerare al acestora din urma va fi mult mai mare, existand riscul unor probleme digestive.

Opteaza mai ales pentru ovaz sau hrisca, iar daca cel mic are intoleranta la gluten, ai grija ca cerealele sa nu contina gluten.

4. Iaurt simplu sau cu fructe proaspete
O alta varianta fericita pentru o gustare/pachetelul de gradinita sau scoala este iaurtul simplu si natural. Daca cel mic este atras de produsele din comert, ce asociaza iaurtul cu fructele, pregateste-i propriul preparat delicios, adaugand in iaurt fructe proaspete.

5. Salata de legume colorata
Copiii sunt atrasi foarte mult de aspect si gust. Potrivit ultimelor cercetari, degeaba ii tot vorbesti despre calitatile nutritive ale unui aliment si de beneficiile lui pentru sanatate. Copilul va alege intotdeauna preparatul mai aspectuos si mai gustos. Asadar, incearca sa ii prepari o salata cu legume (crude sau la aburi, cum doresti), dar diferite din punct de vedere cromatic.

6. Sandwich cu paine neagra si gratar de pui
E mult mai simplu sa fierbi doi crenvursti sau sa tai 2-3 felii dintr-un baton de salam, dar astfel de alimente nu au ce cauta in dieta unui copil. Organismul lor au nevoie de proteine, dar nu din astfel de surse. O bucatica de piept de pui la gratar, asociat cu legume si paine neagra constituie o gustare perfecta.

7. Smoothie sau sucuri din fructe si legume proaspete
Ca si salata de legume, smoothie-urile si sucurile au un mare atu: culoarea. Tocmai de aceea, alege fructe si legume colorate si asociaza-le astfel incat sa fie si gustoase.

8. Pizza de casa
Este putin probabil ca cel mic sa refuze o felie, doua de pizza, mai ales daca o pregatiti si o ornati impreuna. Vei alege chiar tu ingredientele, astfel incat sa prepari o pizza sanatoasa si delicioasa.

Nota: Obisnuieste-te sa il consulti si chiar gatiti impreuna. Copilul va fi mai receptiv la mancare daca se implica in acest proces, daca si-a folosit si el mainile.