Deficienta de magneziu, simptome

magneziuDeficienta de magneziu, simptome

Foarte multi oameni sufera de deficienta de magneziu, fara a sti acest lucru. Acest mineral este responsabil pentru mai mult de 300 de reactii biologice in corpul nostru, inclusiv pentru imunitate, tensiunea arteriala sau metabolism.
Iata cele sase simptome ale unei deficiente de magneziu:
Crampe musculare
Crampele musculare dureroase afecteaza 70% din populatia adulta si in jur de 7% dintre copii. Lipsa magneziului afecteaza abilitatea muschiului de a se contracta. Aceasta problema este atat de comuna incat suplimentele de magneziu incep sa devina din ce in ce mai recomandate de catre medici.
Insomnie
Hiperactivitatea si anxietatea apar de obicei inainte de manifestarea insomniei. Magneziul ajuta la relaxare si calmarea creierului. 400 de miligrame de magneziu luate in timpul cinei sau inainte de culcare pot fi de mare ajutor. De asemenea, este recomandat sa includeti in dieta alimente care sunt bogate in magneziu, precum spanacul.
Migrene
Din moment ce magneziul echilibreaza neutrotransmitatorii, lipsa lui ar putea cauza dureri de cap. Potrivit unui studiu, o doza de 360-600 de miligrame pe zi ar reduce frecventa migrenelor cu pana la 42%.
Depresie si anxietate
Deficientta de magneziu poate avea un impact major asupra sanatatii mentale. Potrivit Psychology Today, mineralul se gaseste in sinapsele creierului alaturi de aminoacidul cunoscut drept glutamat si alaturi de calciu. Atat glutamatul, cat si calciul se gasesc pe receptorul N-metil-D-aspartat si actioneaza ca un scut. in momentul in care apare o deficienta a acestei minerale, scutul nu mai functioneaza, iar calciul si glutamatul activeaza receptorul in mod continuu. Acest lucru poate duce pe termen lung la deteriorarea celulelor nervoase, ducand la moartea celulelor creierului.

Oboseala
Daca sa simtisi obositi, fara energie sau slabiti, este posibil sa suferiti de deficienta de magneziu. Cei mai multi pacienti care sufera de oboseala cronica au si lipsa de magneziu. Potrivit Centrului Medical al Universitatii Maryland, doza recomandata de magneziu este intre 300 si 1.000 de miligrame pe zi. Trebuie sa fiti atenti insa sa nu luati prea mult, deoarece simptome precum diareea pot aparea, caz in care este de ajuns doar sa reduceti doza.
Ameteala
Atunci cand intervine o deficienta de magneziu in organism, mesajele de la nervii senzoriali ar putea sa nu mai ajunga la creier. De asemenea, creierul ar putea primi mesaje de la urechea interna, pe care sa le interpreteze incorect, astfel incat ati putea simti miscare chiar si atunci cand nu este cazul. Acest lucru cauzeaza pierderea echilibrului si ameteala.