Cum ne face sa fim mai activi

Cum ne face sa fim mai activi

Cum ne face sa fim mai activi”Ne vedem la o cafea” este in zilele noastre o invitatie comuna. Cafeaua se poate consuma pe tot parcursul zilei, dar nu dimineata, pe stomacul gol, din cauza aciditatii, dar nici dupa ora 17, daca ne dorim un somn odihnitor.
Cafeaua este un aliment bogat in nutrienti (substante hranitoare) si in antioxidanti. “Cafeaua are efect energizant atunci cand este consumata cu moderatie si fara adaosuri, cum ar fi lapte, zahar, siropuri sau frisa. Poate fi tonica pentru sistemul nervos central, pentru ca stimuleaza puterea de concentrare. O persoana sanatoasa poate bea 1-2 cesti de cafea pe zi, mai ales ca are un aport caloric mic.
Persoanele anxioase care sufera de boli cardiovasculare cronice, cum ar fi hipertensiunea arteriala, trebuie sa o consume cu atentie, in special pe cea cu cofeina. Aproximativ 30 de grame de cafea contin, raportat la necesarul zilnic, 6% acid pantotenic (vitamina B5), 11% vitamina B2, 2% vitamina B3 si vitamina B1, 3% potasiu si mangan. Cafeaua, in special cea verde, are si efect diuretic”, precizeaza pentru Gandul Dr. Florin Balanica, specialist in nutritie.