Cum alegi bananele cele mai potrivite

Cum alegi bananele cele mai potrivite

Cum alegi bananele cele mai potrivite

217
0
DISTRIBUIȚI

Cum alegi bananele cele mai potrivite

loading...

Bune în bolile de inimă, anemie sau afecțiuni stomacale, bananele trebuie alese cu grijă, pentru că acelea mai coapte pot fi mai bune, dar nu-ți oferă la fel de multe beneficii pentru sănătate.

Pentru unele persoane, bananele verzi sunt mult mai bune decât bananele foarte coapte. Deși părerile sunt împărțite, cele mai sănătoase banane sunt cele care conțin cât mai puține toxine. Verzi sau foarte coapte, bananele conțin o multitudine de substanțe nutriționale, vitamine, minerale și fibre.

De ce să optezi pentru cele verzi?

În stare crudă, bananele se prepară termic sau sub formă de făină, sunt alternative alimentare pentru persoanele alergice la gluten. Amidonul din bananele crude ajută la reglarea nivelului de glicemie, la menținerea greutății corpului și reducerea nivelului colesterolului din sânge. De asemenea, amidonul are rolul de a menține sănătatea colonului, astfel îmbunătățind starea digestivă. În plus, consumul regulat de banane verzi îmbunătățește secreția de insulină.

Atât bananele coapte, cât și cele verzi sunt surse bogate în potasiu, minerală ce contribuie la menținerea presiunii arteriale normale și a sănătății rinichilor și inimii. Bananele verzi conțin și vitamina B6, care menține masa musculară și corporală, deci contribuie la menținerea unei greutăți corporale echilibrate.

Un alt plus al bananelor verzi este conținutul bogat de vitamina C, un puternic antioxidant care combate infecțiile din organism și îl protejează în același timp. Un plus al bananelor verzi este faptul că sunt foarte bogate în fibre alimentare, acestea având rolul de reglare a proceselor digestive, inducerea stării de sațietate și reducerea riscului de diabet sau boli cardiovasculare. Mai mult, ajută la îndepărtarea balonării și crampelor abdominale.

Bananele mai au și alte beneficii precum: ajută la remedierea problemelor legate de insomnie și stress, luptă împotriva hipertensiunii arteriale, favorizează tratamentul ulcerului gastric, au capacitate de a împiedica formarea bacteriilor care pot cauza apariția ulcerului. Banana stimulează producția de hemoglobine în sânge, fiind excelente pentru persoanele care suferă de anemie, dar și în perioada de sarcină, fiind totodată bogată în acid folic.

Nuanța lor contează

Culoarea verde închis a bananelor indică faptul că au fost culese din arbore, iar verdele deschis indică faptul că au fost încărcate pe vapor. Pentru iubitorii de banane verzi, aceștia ar trebui să le aleagă pe cele de culoare verde închis.

Dacă banana este galbenă și are pete verzi, înseamnă că nu este foarte coaptă, deci nici foarte dulce. Banana îngălbenită complet sugerează că este mai digerabilă datorită faptului că amidonul din ea se transformă în zahăr și este ușor de asimilat pentru organism. Când banana este foarte coaptă, trebuie consumată relativ repede. Se pare că bananele foarte coapte conțin o substanță, TNF, care are o acțiune foarte activă asupra tumorilor, le atacă și le ucide.

Bine de știut este faptul că marile corporații cresc banane în condiții nu prea umane, fiind stropite cu pesticide și alte substanțe toxice. Așadar, bananele din super marketuri nu sunt cea mai bună opțiune, căutați neapărat un producător autohton de banane.

Indicate contra durerilor stomacale și a anemiei

Bogate în fier, bananele stimulează producerea de hemoglobine din sânge, ajutând astfel în cazurile de anemie. Acest fruct tropical este foarte bogat în potasiu, dar cu un conţinut scăzut de sare. Este perfect pentru cei ce au probleme cu presiunea arterială. Cercetătorii afirmă că bananele reduc riscul de creştere a presiunii arteriale şi infarct.

Sunt folosite în dietele pentru reglarea tranzitului intestinal deoarece au o textură fină şi moale. Banane este și singurul fruct care poate fi mâncat crud fără a face rău celor care suferă de ulcer. Mai mult, scade aciditatea şi reduce iritaţiile, căptuşind pereţii stomacului.

Bananele sunt ideale împotriva mahmurelii, mai ales dacă sunt mâncate în amestec cu lapte şi miere. Calmează stomacul şi, cu ajutorul mierii, refac nivelul de zahăr din sânge, în timp ce laptele hidratează.