Cremele cu protectie solara fragilitate mai mare a oaselor

Cremele cu protectie solara fragilitate mai mare a oaselor

36
0
DISTRIBUIȚI

Toata lumea te sfatuieste sa folosesti cat mai multa crema cu protectie solara si sa nu lasi niciun minut razele sa actioneze pe pielea nepregatita, caci vei face cancer. Totusi, daca folosesti lotiuni cu factor de protectie prea mare si nu reusesti sa te bronzezi deloc, s-ar putea sa dezvolti osteoporoza si sa ai o fragilitate mai mare a oaselor.

loading...

Chiar daca nu fumezi, nu consumi alcool in exces si nu suferi de disfunctii alimentare precum anorexia, lipsa vitaminei D va duce la fracturi dese, potrivit Daily Mail. Din ce in ce mai multi adulti sufera de o asemenea deficienta, caci 90% din aceasta vitamina este sintetizata la nivelul pielii, cu ajutorul luminii solare.

Fara acest proces, esti mai predispus la diabet, boli de inima, raceli, scleroza multipla si chiar cancer. Ultravioletele transforma colesterolul in vitamina D, astfel incat sistemul imunitar iti imbunatateste sistemul imunitar, functiile musculare si sanatatea, per total. Ajuta si la absorbtia calciului si a fosforului din alimente. Poti sta la soare 15 minute pe zi, intre orele care nu sunt considerate periculoase, pentru a-ti primi portia de sanatate fara sa te expui vreunui risc.

In cazul in care nu poti face acest lucru, suplimentele alimentare sunt recomandate, sau consumul de mancare bogata in omega 3, precum pestele gras sau nucile. Vitamina D ajuta si la reducerea grasimii, asa ca este buna pentru persoanele supraponderale. In plus, este extrem de indicata pentru femeile aflate la menopauza, caci la aceasta varsta densitatea osoasa poate scade foarte mult.

Ai nevoie de aproximativ 400 de IU sau de 10 mcg de vitamina pe zi iar cei cu deficit de 600 mcg, asta in cazul in care iti este frica sa te expui la soare chiar si un sfert de ora fara protectie. Si copiii trebuie sa obtina acest element, caci 40% dintre adolescenti au deficit, in mare parte din cauza dietei necorespunzatoare.

Poti bea lapte imbogatit, iaurt, sa mananci nuci, cereale si chiar oua, mai ales pe timpul iernii, caci rezervele de pe timpul verii se risipesc pana la sfarsitul verii.