Combinatii alimentare gresite

Combinatii alimentare gresite

Uneori, amestecarea anumitor alimente nu este o idee buna si aceste combinatii arata acest lucru. Nu toti micronutrientii sanatosi si vitaminele functioneaza bine impreuna. De fapt, uneori chiar isi pot bloca absorbtia reciproc.

 

Exista lucruri pe care le puteti face pentru a reduce probabilitatea de a face aceste combinatii nedorite. Cea mai buna optiune este sa consumi mancaruri sanatoase care nu amesteca mai mult de cinci elemente.

 

Substantele nutritive esentiale care nu reactioneaza bine impreuna sunt:

 

Fier

 

Aceasta substanta nutritiva este responsabila de stimularea sistemului imunitar si a energiei, prevenind stresul si depresia. Alimentele care sunt sursa de fier sunt: carnea rosie, ficatul, fulgii de ovaz, fasolea si mazarea. In plus, fierul actioneaza foarte bine impreuna cu vitamina C, deoarece ea ajuta in absorbtia corecta a fierului. Citricele, ardeiul gras rosu si varza contin vitamina C.

 

Zinc

 

Printre alimentele bogate in zinc se numara urmatoarele: semintele de dovleac, nucile, ficatul, fasolea, semintele de pin. Datorita acestui mineral, imunitatea este intarita, avem mai multa energie, capacitatea de memorare creste, oasele, parul si unghiile devin puternice. In plus, sunt prevenite afectiuni ca diabet si artrita.

 

Zincul merge foarte bine cu mangan, care poate fi asimilat de organism din struguri, capsuni, afine si zmeura, dar si din legume ca morcov, fasole, sfecla rosie, spanac, ceapa, usturoi. Nu este recomandat sa le consumi impreuna cu produse lactate, cafea, ceai, ciocolata. In plus, nu le combina nici cu produse bogate in calciu si fibre.

 

Calciu

 

Acest mineral poate fi asimilat de organism din produse lactate – lapte, iaurt, branza, smantana.In plus, calciul intareste oasele si dintii. El poate fi combinat cu alimente bogate in potasiu, substanta nutritiva care poate fi luata din caise uscate si stafide. In schimb, produsele lactate pot avea efecte secundare cand sunt combinate cu morcov, dovleac, sfecla rosie, varza si ridichi.