Coaja pe care o aruncam are si ia multe proprietati

Coaja pe care o aruncam are si ia multe proprietati

Ne-am obisnuit sa aruncam cojile multor legume si fructe consumate, dar aceasta practica este de multe ori gresita. Sunt fructe si legume care nu au nevoie de indepartarea coajei. Desiguri sunt cazuri in care nu avem incotro si trebuie sa aruncam cojile. De exemplu daca nu suntem siguri de provenienta produselor si daca acestea au fost sau nu stropite cu diverse erbicide si pesticide. Iata cateva legume si fructe care te ajuta mai mult daca sunt consumate cu tot cu coaja:

  1. Bananele. Toata bogatia nutritionala bananelor se afla chiar in coaja acestora. Coaja de banana contine vitaminele B6 si B12, mai multe fibre decat fructul in sine precum si minerale importante precum magneziul. Coaja de banane ascunde, de asemenea, un ingredient secret: triptofanul. Acesta creste nivelul de serotonina, ceea ce se traduce printr-o stare de spirit mai buna.
  2. Rosiile. Rosiile au culoarea rosie datorita licopenului, element care se gaseste in coaja acestei legume hranitoare. Licopenil are o serie de intrebuintari pentru sanatate, fiind mult mai puternic daca rosia estegatita. Este un antioxidant care tine la departare bolile de inima
  3. Ceapa. Foile de ceapa ne fac sa lacrimam puternic atunci cand desfacem aceasta leguma buna la o groaza de preparate culinare. Tocmai foitele respective sunt cele mai puternice antioxidante. Acestea contine quercetina, recunoscuta pentru scaderea tensiunii arteriale. De asemenea, consumul frecvent de ceapa regleaza nivelul colesterolului din sange.
  4. Castravetii. Multe gospodine curata castravetele de coaja, insa esenta sta tocmai in aceasta. Coaja de castravete ajuta la refacerea colagenului, datorita continutului mare de siliciu.
  5. Cartofii. Aproape nimeni nu consuma cartofii necuratati de coaja, dar, surpriza, si acestia sunt deliciosi mancati cu tot cu coaja. Coaja unui cartof contine fier, potasiu, vitamina B6, magneziu, vitamina C si chiar calciu.
  6. Portocalele. Coaja de portocala este bogata in flavonoide si fibre, mult mai multe decat exista in interiorul fructului. Flavonoidele sunt bune pentru diabetici si au efecte anti-inflamatorii. De asemenea, atat flavonoidele cat si fibrele din coaja de portocala reduc colesterolul rau din sange.