Ce trebuie sa stii despre vinul rosu

vin rosu  inimaSunt multi oameni care considera vinul una dintre bucuriile vietilor lor. Cu toate acestea exista o diferenta intre a te bucura de un pahar de vin bun si a suferi din cauza alcoolismului, insa multi nu stiu unde incepe unde se termina prima si incepe cea de-a doua. Consumi, adesea, doua, trei patru pahare? Bei regulat? Dupa ce vei afla raspunsurile la aceste intrebari vei sti exact unde te gasesti.

Pentru a intelege legatura dintre consumul de vin si sanatate trebui sa devii constient de faptul ca prea putin sau prea mult vin pot fi nesanatoase. Daca insa bei cantitatea potrivita atunci rezultatele vor fi cele dorite de tine.

Ce trebuie sa stii despre vin si sanatateUn pahar de bautura, in ochii oamenilor de stiinta inseamna 14 ml etanol sau 17 ml alcool pur. Acest lucru este echivalentul a 340 ml de bere, sau 142 ml de vin sau 42 ml liquor.

Consumul de alcool – putin catre moderat – adica un pahar de bautura pe zi pentru femei si doua pentru barbati – este asociat cu un rata mai mica de mortalitate, moarte din cauza bolilor de inima, diabet, stop cardiac si atac cerebral. Aceste beneficii sunt mai usor de demonstrat in cazul persoanelor care au peste 50 de ani.

Femeile au un nivel mai scazut de alcool dehidrogenaza, o enzima din ficat care metabolizeaza alcoolul si, tocmai de aceea, sunt sfaturite sa bea alcool in cantitati mai mici.

Potrivit studiilor cantitatile ideale de alcool de consumat pe zi sunt de 1-2 pahare pe zi pentru femei si 2-4 pentru barbati. Sunt o multime de efecte benefice pentru cei care nu depasesc aceasta cantitate de alcool, printre acestea numarandu-se cesterea nivelului HDL, colesterolul bun, reducerea inflamatiei si imbunatatirea functiei arteriale. Vinul rosu, in special, este bogat in polifenoli care au efecte antiinflamatorii si antioxidante.

Un alt studiu a aratat pana la 7 pahare pe saptamana la femei si 14 la barbati a fost asociata cu o scadere cu pana la 30% a mortalitatii (din cauza bolilor de inima).

Potrivit unei analize privind beneficiile dietei mediteranene, la care au participat aproape 25.000 de greci, consumul moderat de alcool (1-3 pahare in cazul barbatilor si 1-2 in cazul femeilor) a fost cel mai puternic factor in prevenirea decesului in vreme ce consumul redus de carne si un consum ridicat de legume s-au situat pe locurile 2 si 3.