Ce trebuie sa stii despre laptele vegetal

lapte vegetalLaptele vegetal este o alternativa buna pentru laptele de vaca, in special daca tii post sau nu vrei sa consumi multe lactate din cauza unor probleme digestive. Pe langa laptele de soia cu care suntem cat de cat obisnuiti mai exista o varietate de lapte vegetal, care in functie de ingredientul de baza are un anumit profil nutritional.

Cum sa-l alegi?
Un lucru la care trebuie sa fii atenta este eticheta produsului pe care il cumperi, deoarece exista multe sortimente de lapte vegetal care au un continut mar de zahar sau aditivi. Citeste intotdeauna eticheta si alege produsul care contien un ingredient de baza, cum ar fi soia, si apa si sare.
De asemenea, poti sa-l prepari acasa daca ai un blender la indemana. Foloseste migdale, seminte de canepa, seminte de susan, nuci caju, nuci romanesti pe care dupa ce le-ai lasat cateva ore la hidratat le mixezi cu o cantitate tripla de apa, putina sare de mare si optional miere de albine sau 2-3 curmale.
Ce contine laptele de migdale?
Laptele de migdale este bogat in calciu si vitamina E. De asemenea, reprezinta o solutie buna atunci cand vrei sa slabesti, deoarece o cana cu lapte de migdale contine 30 de calorii si 2,5 grame de grasimi. Potrivit specialistilor, acest sortiment de lapte este mai sarac in proteine, avand doar un gram la o cana cu lapte.
Cum sa-l prepari acasa: pune o cana cu migdale la hidratat peste noapte in apa. Dimineata se scurge apa, se pun migdalele in blender cu o cantitate tripla de apa, putina sare si 2 curmale, amestecand bine pana obtii o bautura alba si cremoasa. Se strecoara cu ajutorul unui tifon dublu si se tine la frigider cateva zile.
Ce contine laptele de soia?
Este cel mai apropiat de continutul laptelui de vaca, sustin specialistii, avand pana la 6 grame de proteine la o cana cu lapte de soia. De asemenea, laptele de soia contine potasiu la fel ca cel de vaca. O cana cu lapte de soia are 100 de calorii si 3,5 grame de grasimi.
Cum sa-l prepari acasa: se lasa boabele de soia la inmuiat peste noapte, se mixeaza in robot cu o cantitate tripla de apa, se strecoara si se fierbe laptele precum procedezi cu cel de vaca.
Ce contine laptele de susan
Are un continut bogat in calciu. Potrivit unui medic nutritionist celebru in Marea Britanie, Gillian McKeith, 25 de grame de seminte de susan contin aproape 1000 miligrame de calciu. Pe langa calciu, semintele de susan sunt o sursa importanta de proteine, fier, magneziu, cupru, zinc, potasiu, vitamina A, E si complexul B.
Ca sa-l prepari acasa fie macini semintele de susan cu rasnita, fie le amesteci cu putina apa in blender pentru a obtine un amestec omogen, dupa care se completeaza cu apa, sare si miere de albine.
Ce contine laptele de orez?
O cana cu lapte de orez are 130 de calorii, 1 gram de proteine si 2,5 grame de grasimi. Nu contine deloc grasimi saturate, insa trebuie sa optezi pentru laptele neindulcit atunci cand il cumperi din comert.
Ce contine laptele de cocos?
O cana cu lapte de cocos are 4 grame de grasimi saturate si 45 de calorii daca alergi sortimentele care nu au zahar adaugat.
Ca sa prepari lapte de cocos ai nevoie doar de:
1 cana cu fulgi bio de cocos sau o nuca de cocos;
3 cani cu apa calda;
2 linguri de miere de albine naturala (optional);
putina sare de mare (optional).
Daca faci laptele din fulgi de cocos este de preferat sa pui o cantitate mica de apa pentru a permite blenderului sa faca o pasta de cocos, dupa care poti sa adaugi restul de apa si ingredientele dorite.
Ce contine laptele de canepa?
O cana cu lapte de canepa contine 5 grame de grasimi, insa vorbim despre cele sanatoase care sunt bune pentru inima si creier. De asemenea, o cana cu lapte de canepa contine 3 grame de proteine si 70 de calorii.
Ca sa-l prepari acasa ai nevoie de o cana cu seminte decorticate de canepa pe care sa le mixezi in blender cu trei cani de apa, putina sare si miere de albine.
Ce contine laptele de ovaz?
O cana cu lapte de ovaz contine 19 grame de zahar, 130 de calorii si 4 grame de proteine. Opteaza pentru laptele care nu contine zahar adaugat, doar ovaz, ulei, apa si sare.