Ce putem face ca sa incetinim procesul de imbatranire

Ce putem face ca sa incetinim procesul de imbatranire

90
0
DISTRIBUIȚI

imbatranireCe putem face ca sa incetinim procesul de imbatranire

Primele semne ale batranetii le sesizam la nivelul pielii. Cateva riduri la coada ochilor, in jurul gurii sau a gatului. Si asta pentru ca, odata cu trecerea anilor, pierdem doua dintre componentele pielii, respectiv colagenul si elastinul, care dau fermitate tesutului. Ca urmare, acesta se degradeaza, scrie washingtonpost.com. Apar ridurile, cutele, adanciturile, brazdele chiar. Inaintarea in varsta produce si miscorarea masei musculare.
Numarul si forma fibrelor musculare scade, fapt care face ca la 60 de ani sa avem mai putina forta decat la 20. Continutul in minerale al oaselor se reduce si el pe masura ce imbatranim, ceea ce le face mai putin dense si mai fragile. Osteoporoza poate afecta in egala masura atat femeile, cat si barbatii. Incheieturile care faciliteaza mobilitatea devin mai rigide, flexibilitatea descreste din cauza schimbarilor de la nivelul tendoanelor si  a ligamentelor. Cartilagiile care amortizeaza frecarea dintre oase cedeaza din cauza uzurii, iar articulatiile devin inflamate si artritice.
Inaintarea in varsta aduce modificari si la nivelul simturilor. De la 40 de ani, acuitatea vizuala incepe sa scada, o serie de papile gustative incep sa se atrofieze la aceasta varsta la femei si cam pe la 50 de ani la barbati. Intre 50 si 70 de ani, atat femeile, cat si barbatii incep sa nu mai auda bine, iar de la 70 de ani ne lasa si mirosul.   Inima devine mai putin capabila sa pompeze cantitatea de sange de care avem nevoie. Ca urmare, obosim mai lesne decat inainte. Celulele nervoase de la nivelul maduvei spinarii scad numeric ceea ce produce atrofia acesteia, precum si atrofia creierului.
Unele celule nervoase isi pierd invelisul, fapt care face ca mesajele pe care acestea ar trebui sa le transmita sa fie mult incetinite. Stomacul produce mai putin acid dupa  varsta de 50 de ani, ca urmare vitamina B 12 din alimentatia naturala se absoarbe mai greu.

 

Mobilitatea mainii scade, ceea ce face mai dificila indeplinirea sarcinilor zilnice cum sunt, de exemplu, deschiderea unui borcan sau rasucirea unei chei. Dupa varsta de 40 de ani inaltimea incepe sa scada cu cativa milimetri pe an. Discurile intervertebrale se taseaza si asa ajungem, la finalul vietii, cu cativa centimetri mai scunzi.
loading...

 

Batranetea este inevitabila, totusi procesul poate fi intarziat, dau asigurari specialistii.

 

Mintea limpede poate fi pastrata prin administrarea de B complex si exercitii fizice regulate. Activitatea fizica este indicata si pentru a reduce riscul de boli neurologice degenerative.

 

Vederea poate fi protejata prin purtarea ochelarilor de soare cu filtru UV, reducandu-se astfel riscul de cataracta. Totodata, sunt necesare suplimente de vitamina C, E, betacaroten si zinc, care diminueaza riscul de degenerescenta maculara .

 

Incepand cu varsta de 35 de ani, oasele ar trebui protejate pastrandu-ne o greutate adecvata si practicand mult sport. Asigurati-va ca aveti suficient calciu si vitamina D in organism.

 

Digestia. Femeile trebuie sa consume 25 de grame de fibre pe zi, echivalentul unei cani cu fasole sau a unui bol cu cereale. Barbatii au nevoie de 38 de grame de fibre pe zi.

 

Sange. Suplimente de vitamina B 12 sunt necesare dupa varsta de 50 de ani pentru prevenirea anemiei, bolilor de inima si a celor neurologice.

 

Inima si vasele de sange. 30 de minute de miscare pe zi, plus o dieta bogata in fibre pentru a reduce colesterolul rau. Suplimente de acid folic pentru a reduce substantele care favorizeaza bolile de inima. Mai putina sare in mancare pentru o tensiune mai buna. Doua mese cu peste pe saptamana. Eliminati grasimile din dieta.

 

Piele. Renuntati la fumat. Limitati expunerea la soare si folositi neaparat cremele de protectie.

 

Articulatiile. Incalziti articulatiile inainte de a iesi sa lucrati afara.