Broccoli lupta impotriva imbatranirii

Broccoli lupta impotriva imbatranirii

118
0
DISTRIBUIȚI

broccolBroccoli face parte din renumita familie a cruciferelor (brasicaceelor), alături de varză, conopidă, kale, varză de Bruxelles, gulie, nap, muştar. Poate avea, la anumite varietăţi, culoarea galbenă sau chiar violet. Originar din estul Mediteranei şi Asia Mică, broccoli a fost cultivat în Italia din cele mai vechi timpuri romane şi a fost adus în Anglia şi America, în anii 1700.

loading...

Sărac în calorii, dar bogat în micronutrienti, broccoli este una dintre legumele care nu ar trebui să ne lipsească din alimentaţie. Include în cantităţi mari vitamina C şi vitamina K, extrem de necesară pentru o bună circulaţie sanguină, dar şi fibre solubile şi insolubile, care ajută la reducerea colesterolului rău (LDL) din sânge. De asemenea, este bogat în vitamina A, calciu, magneziu, sodiu, potasiu, acid folic, zinc, seleniu, fosfor.

Calităţile nutriţionale incontestabile şi virtuţile terapeutice îl recomandă spre consum în scopul diminuării riscurilor unor afecţiuni grave, precum cancere sau maladii cardiovasculare, conform bzi.ro.

Iată câteva dintre beneficiile consumului de broccoli:

1. Previne artrită

2. Accelerează vindecarea în caz de răceală

3. Lupta împotriva îmbătrânirii

4. Reglează tensiunea arterială

5. Are proprietăţi antiinflamatorii

6. Previne cancerul

7. Asigura bună funcţionare a sistemului nervos

8. Fortifică imunitatea

9. Menţine sănătatea oaselor

10. Favorizează slăbirea

11. Previne constipaţia

12. Păstrează ochii sănătoşi

13. Repara leziunile pielii datorate expunerii la soare

Cum trebuie consumat

Broccoli îşi păstrează aceste calităţi doar dacă este consumat crud sau foarte uşor gătit la abur. Şi tulpină poate fi consumată – poate fi gătită un pic mai mult, între 3-6 minute. Această oferă fibre de foarte bună calitate, care ajută tranzitul intestinal.