Aparitia carceilor, cauze

Aparitia carceilor, cauze

Când stai prea mult timp pe scaun, la birou, sau dacă ai exces de vitamina D crește riscul de a suferi de cârcei, iar acestea sunt doar două dintre motivele care duc la declanșarea lor.

Nu te hidratezi bine

Lipsa lichidelor în cantitatea necesară poate declanșa dureroșii cârcei. Prin urmare, prima măsură pe care o poți lua atunci când te confrunți adesea cu aceștia este să ai grijă să bei de-a lungul zilei 2 litri de apă.

Ai nevoie de minerale

Echilibrul electrolitic este important pentru relaxarea și contracția musculară. În locul suplimentelor alimentare, asigură-te că-ți iei calciul, sodiul, magneziul și potasiul din alimente. Ai nevoie de fructe și legume cât mai divers colorate, lactate, cereale interegrale.

Ai nevoie de o schimbare a tratamentului medicamentos

Anumite medicamente, precum statinele, pot da crampe musculare. Dacă observi că ai cârcei după puțin timp de la administrare, consultă medicul pentru o schimbare a tratamentului sau pentru recomandări suplimentare.

Exagerezi cu exercițiile fizice

Vrei să slăbești în timp scurt și faci exerciții fizice intense? Nu e de mirare că apar cârcei. E indicat să crești treptat intensitatea exercițiilor, fără a exagera. De asemenea, te-ar ajuta întinderile. Dimineața, după trezire, rezervă câteva minute pentru a te întinde. Nu numai că te protejează de cârcei, ci mențin suplețea și vigoarea musculaturii. Iată 2 tipuri de exerciții pe care le poți face!

– Întinde mâinile pe un perete și întinde un picior în spate fără să flexezi genunchii. Apleacă-te spre perete, îndoind coatele și genunchiul piciorului din față până când simți tensiune în piciorul dus în spate. Menține poziția pentru 10-15 secunde, apoi repetă mișcarea schimbând piciorul.

– Stând în șezut în pat sau pe covor, cu picioarele întinse și lipite unul de altul, apleacă-te cât mai mult posibil cu mâinile în jurul gambelor. Du în față vârfurile picioarelor până simți tensiune în zona gambelor. Numără până la zece și relaxează.

Suferi de circulație sangvină deficitară

Dacă ai crampe musculare care abia dacă-ți permit să te miști, ba chiar cresc în intensitate pe măsură ce mergi, e posibil să ai probleme legate de circulația sangvină periferică. Se impune o vizită la medicul de familie.

Ai o încălțăminte nepotrivită

O cauză mai puțin știută a apariției cârceilor la femei este încălțămintea. Trecerea de la cea joasă la aceea cu toc poate declanșa durerile musculare, cu atât mai mult dacă petreci mai mult timp în picioare încălțată cu pantofi cu toc înalt.