Alimentele bogate in Omega 3 imbunatatesc functiile cognitive

Alimentele bogate in Omega 3 imbunatatesc functiile cognitive

69
0
DISTRIBUIȚI

omega3Alimentele bogate in Omega 3 imbunatatesc functiile cognitive

Pana de curand, recomandarea generala a medicilor si nutritionistilor era sa renuntam la grasimi si la colesterol pentru a ne „salva” inimile – consumul acestor alimente ar fi marit riscul de atac de cord, atac cerebral si moarte prematura.

loading...

Totusi, ultimele cercetari arata ca aceasta dogma ar fi condus la inmultirea cazurilor de depresie si cresterea ratei suicidului. Studiul, realizat in Statele Unite ale Americii si publicat in Jurnalul de Psihiatrie si Neurostiinte, a aratat ca nivelul scazut al colesterolul din sange este intr-o stransa legatura cu depresia profunda si gandurile de suicid.

De ce? Una dintre teorii sustine ca motivul principal este compozitia creierului, alcatuit in proportie de 25% din grasime. Dat fiind faptul ca 25% din colesterolul din organism se gaseste aici, creierul nu poate functiona fara acesti nutrienti.

In plus, alte cercetari de sine statatoare au demonstrat in trecut ca nivelul scazut al colesterolului slabeste abilitatea sistemului nervos de a sintetiza si tranporta neurotransmitatorii precum serotonina (responsabila pentru starea de bine).

Evident, rezultatele acestui studiu nu sugereaza sa incepeti sa mancati burgeri, cartofi prajiti si pachete de unt pentru a fi fericiti. De fapt, ideea ar fi sa va concentrati pe tipurile de grasimi sanatoase si sa le consumati in cantitati rezonabile.

Daca va intrebati care sunt cele mai bune grasimi, medicii ne raspund: omega-3, asociate cu sanatatea creierului si cu nivelul ridicat al colesterolului bun, HDL. Cele mai recomandate surse sunt pestele gras, adica tonul albacore, somonul, sardinele si codul, lactatele si carnea, de preferinta de la animale crescute in ferme, ouale, dar si semintele de chia, de in si de canepa.

Alimentele de origine vegetala bogate in grasimi monosaturate precum avocado, migdalele si uleiul de masline sunt la fel de recomandate, fiind demonstrat faptul ca imbunatatesc functiile cognitive si cresc nivelul colesterolului bun HDL.

Pe de alta parte, grasimile trans si saturate trebuie eliminate definitiv din alimentatie, fiind asociate un risc mai ridicat de depresie, dar si cu o stare de sanatate generala mai proasta.