Alimente nocive care trebuie evitate

produse nocive

Alimente nocive care trebuie evitate

Rafturile magazinelor abundă în dulciuri și bunătăți ambalate în pachete care mai de care mai colorate. Dar realitatea este că în interiorul ambalajelor arătoase deseori se ascund adevărate otrăvuri. Redacția noastră v-a pregătit lista celor mai dăunătoare produse. Luați aminte la această listă care vă va ajuta să nu vă puneți în pericol sănătatea dvs. și a celor apropriați atunci când veți merge data viitoare la cumpărături.

PRODUSE ALIMENTARE NOCIVE
  1. Acizi grași trans

Acizii grași trans sunt grăsimi nesaturate derivate sintetic din uleiuri vegetale lichide. Prin hidrogenare, uleiurile vegetale lichide sunt convertite în solide: margarine și alte produse de uns pe pâine. Acest tip de grăsimi este dăunător organismului nostru şi schimbă metabolismul la nivel celular, contribuind astfel la acumularea de toxine.

Ca urmare a consumului sistematic de grăsimi trans se observă creșterea riscului de a dezvolta diabet, ateroscleroză şi cancer. Se observă de asemenea scăderea nivelului de testosteron la bărbați.

Produsele alimentare care conțin acizi grași trans sunt: margarina, amestecurile vegetale moi, maioneza, produsele de patiserie (fursecuri, prăjituri, torturi), alimentele congelate, brânza topită, brânzeturi etc.

 

Ceea ce ține de margarină – totul este clar, dar știați oare că untul cu un conținut de grăsime de 72,5% de asemenea nu este bun pentru consum? Untul natural nu trebuie să aibă un conținut de grăsime mai mic de 82,5%.

  1. Îndulcitori sintetici

Rafturile magazinelor abundă în dulciuri și bunătăți ambalate în pachete care mai de care mai colorate. Dar realitatea este că în interiorul ambalajelor arătoase deseori se ascund adevărate otrăvuri. Redacția noastră v-a pregătit lista celor mai dăunătoare produse. Luați aminte la această listă care vă va ajuta să nu vă puneți în pericol sănătatea dvs. și a celor apropriați atunci când veți merge data viitoare la cumpărături.

PRODUSE ALIMENTARE NOCIVE
  1. Acizi grași trans

Acizii grași trans sunt grăsimi nesaturate derivate sintetic din uleiuri vegetale lichide. Prin hidrogenare, uleiurile vegetale lichide sunt convertite în solide: margarine și alte produse de uns pe pâine. Acest tip de grăsimi este dăunător organismului nostru şi schimbă metabolismul la nivel celular, contribuind astfel la acumularea de toxine.

Ca urmare a consumului sistematic de grăsimi trans se observă creșterea riscului de a dezvolta diabet, ateroscleroză şi cancer. Se observă de asemenea scăderea nivelului de testosteron la bărbați.

Produsele alimentare care conțin acizi grași trans sunt: margarina, amestecurile vegetale moi, maioneza, produsele de patiserie (fursecuri, prăjituri, torturi), alimentele congelate, brânza topită, brânzeturi etc.

Ceea ce ține de margarină – totul este clar, dar știați oare că untul cu un conținut de grăsime de 72,5% de asemenea nu este bun pentru consum? Untul natural nu trebuie să aibă un conținut de grăsime mai mic de 82,5%.

  1. Îndulcitori sintetici

Cei mai cunoscuți îndulcitori artificiali – aspartamul, zaharina și ciclamatul sunt extrem de dăunători pentru sănătate.

Astfel, la temperatura de 30 °C aspartamul se descompune în formaldehidă, metanol și fenilalanină și provoacă insomnie, tulburări digestive, dureri de cap şi palpitații. Zaharina este o substanță cancerigenă ce declanșează apariția tumorilor. Ciclamatul cauzează reacții alergice.

Băuturile carbogazoase răcoritoare, bomboanele, guma de mestecat și dulciurile „dietetice” sunt sursa îndulcitorilor nocivi. Dacă doriți să limitați aportul de zahăr, folosiți alternative naturale precum mierea, fructoza sau ștevia.

  1. Mezeluri

Ne este greu să rezistăm mirosului apetisant al salamurilor, cârnaților afumați, crenvurștilor, cârnăciorilor, pateurilor și șuncii, dar din păcate acest miros este înșelător.

40% din greutatea acestor produse constituie grăsimi, pieliță, organe (produse secundare) și chiar făină de oase, iar restul – gel, care prin interacțiunea cu produsele secundare într-un aparat special se transformă într-o bucată de “carne”. Potențiatorii de gust, potențiatorii de culoare, conservanții, fumul lichid (cu formaldehidă) își fac treaba – carnea de porc aromată și suculentă este gata.

Nu lăsați producătorii să facă profit de pe urma sănătății dumneavoastră, mai bine cumpărați carne naturală și preparați din ea bucate sănătoase pentru familia dvs.

  1. Regele gustului – glutamatul de sodiu (E-621)

Glutamatul de sodiu este adăugat în cantități mari în cartofi prăjiți, pesmeți, cuburi de bulion, mezeluri, arome sintetice, care și așa sunt nocive. Pentru a vă proteja sănătatea, citiți cu atenție informația de pe ambalaj sau renunțați la achiziționarea unor astfel de produse.

  1. Produse din ciocolată și bomboane

Ciocolata de calitate este o raritate pe piața noastră. În cea mai mare parte ciocolata prezintă o compoziție din diferiți înlocuitori, grăsimi hidrogenate, emulgatori și agenți de colorare. Un sfat bun este să alegeți ciocolata neagră. Compoziția ciocolatei naturale este: unt de cacao (nu unt de palmier, soia sau bumbac), boabe de cacao, lecitină și pudră de zahăr.

Bomboanele conțin o diversitate atât de mare de esențe, că nici nu este nevoie să mai vorbim despre siguranța smalțului dentar. Conținutul mare de zahăr nu oferă bomboanelor niciun avantaj.

  1. Produse procesate și fast-food

Dacă ar fi posibil să numărăm câte batoane de crab se produc și se consumă în lume, s-ar dovedi că nu există atâția crabi.

În aceste batoane nu este niciun gram de carne de crab, dar există carne tocată de pește, apă, amidon, ulei vegetal, și o varietate mare de agenți de îngroșare, arome, precum şi amplificatori de aromă. E alegerea fiecăruia dacă să mănânce sau nu aceste batoane, doar că iată unele pisici refuză să mănânce acest produs.

Tăiețeii și piureul de cartofi fast-food sunt alimente extrem de des întâlnite în dieta unor persoane. Dar gândiți-vă dacă aveți nevoie de un astfel de atac chimic asupra organismului? Toate aceste produse procesate și fast-food cu siguranță nu aduc niciun avantaj sănătății dumneavoastră.

Mâncarea sănătoasă poate fi gustoasă: nu permiteți producătorilor lipsiți de scrupule să vă manipuleze dorințele și obișnuințele. Fiți sănătoși!