Alimente care stimuleaza creierul sa fie intr-o forma excelenta

terci alimenteExista alimente care stimuleaza creierul sa fie mai creativ si il mentin in forma, avand un rol preventiv in aparitia bolilor grave. Iata ce alimente trebuie sa incluzi in dieta pentru a-ti proteja creierul si a te concentra mai bine:
1. Nucile romanesti

Acestea au un continut ridicat de acizi grasi omega-3 care sunt esentiali pentru sanatatea creierului. Consumand zilnic cate un pumn de nuci iti imbunatatesti functiile congnitive si previi imbatranirea creierului. Capacitatea de concentrare, procesul de memorare si creativitatea vor fi imbunatatite datorita acestor grasimi sanatoase. „Deoarece acizii grasi omega-3 reprezinta un constituent major al membranelor celulelor creierului si sunt transformati in substante chimice importanteale creierului, ei sunt necesari pentru functionarea normala a sistemului nervos si par a fi implicati in reglarea dispozitiei, a capacitatilor legate de atentie si memorie si in psihoze”, sustine medicul Andrew L.

2. Terciul de ovaz
Creierul tau are nevoie de carbohidrati sanatosi, arata studiile realizate pana in prezent. O cercetare realizata de Universitatea din Toronto arata ca alimentele bogate in carbohidrati buni, cum ar fi ovazul, imbunatatesc functionarea creierului, datorita faptului ca transporta rapid glucoza in creier. Astfel ca cercetatorii au descoperit ca persoanele care au consumat cartofi sau terci de ovaz se concetreaza si memoreaza mult mai usor. Opteaza pentru ovazul integral sau fulgii mari de ovaz, nicidecum pentru combinatiile instant de terci de ovaz care se regasesc in supermarketuri.
3. Alcool de calitate cu moderatie

Potrivit unor cercetari recente, persoanele care consuma alcool sunt mai creative decat cei care nu obisnuiesc sa consume deloc bauturi alcoolice. Insa, specialistii recomanda prudenta in privinta consumului de alcool pentru a evita efectele sale nocive asupra altor organe atunci cand este consumat in cantitati mari. Un pahar mic de vin rosu consumat seara dupa munca este benefic pentru inima si creier, insa nu trebuie sa depasesti limitele.

4. Ciocolata neagra
Datorita continutului bogat in flavonoizi, ciocolata imbunatateste functionarea creierului, deoarece favorizeaza o oxigenare mai buna. Deoarece cacaua este cea care stimuleaza creierul este recomandat sa alegi ciocolata neagra, aceasta avand un continut ridicat de cacao si cu multiple beneficii pentru creier. Alege o ciocolata de calitate, raw, cu peste 70% cacao si de preferat fara zahar adaugat, recomanda specialistii. O poti topi pentru a o indulci cu extract de stevia rebaudiana sau cu putina miere de albine naturala.
5. Fructele
Consumul ridicat de fructe proaspete stimuleaza activitatea cerebrala. Cercetarile arata cu fructele sunt bogate in tirozina, un aminoacid care stimuleaza creierul si acesta functioneaza mai bine. Astfel ca atunci cand vrei sa te concentrezi dupa masa de pranz este recomandat sa optezi pentru fructele proaspete in locul dulciurilor rafinate.