Alimente care pastreaza creierul sanatos

Alimente care pastreaza creierul sanatos

142
0
DISTRIBUIȚI

creier6O dieta echilibrata si bogata in nutrientii necesari functionarii creierului poate face minuni in ceea ce priveste puterea de concentrare. Anumite alimente pot aduce numeroase beneficii creierului, precum imbunatatirea memoriei, a atentiei, si, in general, cresterea randamentului acestuia. Iata cateva alimente care pastreaza creierul sanatos si cresc puterea de concentrare:

Pestele

Pestele reprezinta o sursa excelenta de protein, care accelereaza functiile creierului. Acesta este bogat in acizi grasi omega-3, ce reprezinta cheia pentru sanatatea creierului. Acizii grasi au o putere uimitoare, iar o dieta bogata in acestia a fost asociata cu un risc mai scazut de dementa si accident vascular cerebral, precum si un declin cognitiv mai incetinit. In plus, acizii grasi omega-3 joaca un rol important in imbunatatirea memoriei, in special pe masura ce imbatranim. Se recomanda consumul a cel putin doua portii de peste pe saptamana.

Nuci si seminte

Nucile si semintele reprezinta o buna sursa de vitamina E, ce a fost asociata cu intarzierea declinului cognitiv.

Ciocolata

Ciocolata neagra are, de asemenea, proprietati antioxidante si contine stimulenti naturali, precum cofeina, ce sporeste puterea de concentrare. Bucurati-va zilnic de o portie mica de nuci si ciocolata neagra, pentru a beneficia de toate proprietatile acestora, fara a face exces de calorii, zahar sau grasimi.

Avocado si cereale integrale

Fiecare organ din corp depinde de fluxul sanguin, in special creierul si inima. O dieta bogata in cereale integrale si avocado poate scadea riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare. De asemenea, aceste alimente pot sa scada colesterolul „rau” (acesta favorizeaza aparitia placilor de aterom). Avocado contine grasimi vegetale sanatoase, ce imbunatatesc fluxul sanguin, implicit catre creier, pentru o putere de concentrare mai mare.

Coacaze

Coacazele va pot proteja creierul de radicalii liberi si pot reduce efectele bolilor legate de varsta, precum boala Alzheimer sau dementa. De asemenea, o dieta bogata in coacaze imbunatateste capacitatea de invatare si functiile musculare.

loading...

Pe langa aceste alimente, puterea de concentrare poate fi imbunatatita si printr-un mic dejun ce contine suc natural de fructe, paine cu cereale integrale si o ceasca de cafea. De asemenea, nu uitati sa va odihniti suficient, sa beti multa apa, sa faceti sport si, nu in ultimul rand, sa va relaxati.