Ai carenta de vitamina D? Cum ne dam seama

Ai carenta de vitamina D? Cum ne dam seama

Asadar, ce functii îndeplineste vitamina D
Vitamina D participa în procesul de crestere si dezvoltare a oaselor. Aceasta contribuie la absorbtia calciului si a fosforului (stimuleaza absorbtia lor intestinala), care sunt doua elemente indispensabile pentru bunastarea oaselor si pentru reînnoirea celulelor osoase. De asemenea, aceasta provoaca inhibarea imunitatii dobandite care este implicata în dezvoltarea unor maladii autoimune, precum diabetul zaharat de tip 1 si scleroza multipla (numita si scleroza în placi). Vitamina D ne protejeaza si de maladii cardiovasculare, amelioreaza presiunea arteriala a activitatii cardiace, etc, diminueaza riscul dementei, activitatea musculara a persoanelor în varsta, precum si reduce riscul pierderii cunostintei.

Ce probleme genereaza carenta de vitamina D în organism
Insuficienta vitaminei D duce la osteoporoza, spun medicii. Aceasta vitamina joaca un rol foarte important la nivelul tesutului osos, iar deficitul acesteia duce la cresterea riscului dezvoltarii osteoporozei la persoanele în varsta.

 

Cat timp trebuie sa petrecem la soare pentru ca organismul sa sintetizeze doza necesara de vitamina D
Este nevoie de 15-20 de minute pe zi. O expunere mai îndelungata la razele solare poate cauza insolatie, astfel ca 15-20 minute este suficient pentru ca organismul sa sintetizeze doza necesara de vitamina D. Este bine sa mentionam ca aplicarea cremei de protectie solara nu împiedica sintetizarea vitaminei D de catre pielea noastra.

Care este cea mai importanta sursa a vitaminei D pentru organism
Aceasta este sintetizata direct de catre organism. Alimentele ce le consumam nu contin o cantitate suficienta de vitamina D pentru a satisface necesitatile organismului. În acest fel, cea mai mare parte a vitaminei D, adica doua treimi, este sintetizata de propriul nostru organism, la nivel de piele, sub actiunea razelor ultraviolete.

 

Ce produs alimentar contine vitamina D
Uleiul din ficat de cod – un produs traditional islandez, obtinut din materie prima de cea mai buna calitate, din apele Atlanticului de nord. De cele mai dese ori, vitamina D se gaseste în uleiuri de provenienta animala si uleiul din ficat de cod reprezinta un concentrat de aceasta vitamina. În cazul în care deficitul acesteia în organism este demonstrata de analizele medicale, putem recurge la suplimente alimentare, recomandate de medici.

 

Cum putem determina daca organismul nostru duce lipsa de vitamina D
Este suficienta o simpla analiza de sange. O analiza la vitamina D2 si D3 ar fi suficient pentru a vedea daca organismul duce lipsa de aceasta vitamina si în ce masura.

 

La ce ajuta vitamina D în timpul iernii
Ea ajuta organismul sa lupte cu infectiile – raceala, sinuzita, gripa etc. Vitamina D este utila nu doar pentru sistemul osos, dar si în lupta contra cancerului. De asemenea, ea stimuleaza imunitatea, care este responsabila pentru apararea împotriva infectiilor. Deci, fiti foarte atenti ca sa nu aveti deficit de vitamina D în timpul iernii!

 

Oare vitamina D reduce riscul aparitiei cancerului?
Da, si îndeosebi riscul dezvoltarii cancerului mamar si cel de colon. Vitamina D contribuie la reducerea riscului aparitiei cancerului, datorita efectelor sale anti-inflamatorii, în special a cancerului mamar si de colon. Acesta este un motiv bun pentru a verifica daca aveti deficienta de vitamina D sau nu si de a restabili nivelul acesteia în organism, daca este necesar.

 

Cine are deficit de vitamina D, cel mai des
O mare parte a populatiei sufera de deficienta de vitamina D. Vom adauga ca aceasta vitamina provoaca inhibarea imunitatii dobandite care este implicata în dezvoltarea unor maladii autoimune precum: diabetul zaharat de tip 1 si scleroza multipla (numita si scleroza în placi). În cele din urma, vitamina D protejeaza si de maladii cardiovasculare (amelioreaza presiunea arteriala, activitatea cardiaca, etc.), diminueaza riscul dementei, amelioreaza activitatea musculara a persoanelor în varsta, precum si reduce riscul pierderii cunostintei.